banner113

Yıldıray Karaer’den Almanya pazarı için ‘Rusya’ uyarısı

banner106

Corendon Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, ITB Berlin Fuarı’nda Almanya pazarına ilişkin TurizmGüncel’e açıklamalarda bulundu. Karaer, 2019 yılında Rusya pazarında yaşanan aşırı koltuk arzı benzeri bir durumun Almanya’da da yaşanmaması için uyarıda bulundu.

09 Mart 2019 Cumartesi 14:53

banner108
banner238

Corendon Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Yıldıray Karaer, Almanya pazarı ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

RUSYA UYARISI

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Almanya pazarı için belirlediği 5,6 milyon yolcu hedefine ulaşılabileceğini kaydeden Karaer, ‘’Dalaman’ıyla, Antalya’sıyla, Bodrum'u ve İzmir’iyle Türkiye’nin bütün bölgeleri harekete geçerse, bu hedef gerçekleşebilir. Ama geçen yıl Rusya pazarı için de büyük artışlar öngörüldü ve uçak şirketleri yüksek planlamalar yaptı. Bunun sonucunda tur operatörleri ve hava yolu şirketleri ellerindeki kapasiteyi sonunda ucuza satmak zorunda kaldı. Buradaki amaç hem hedeflenen o kapasiteye ulaşmak hem de doğru fiyattan satmak. 2016-2017 sezonundan sonra hem otel, hem tur operatörü, hem de hava yolu tarafında şirketler Türkiye’den para kazanmak istiyor. Bu sayılar olur ama temkinli olmak, fiyatları aşağıya çekmemek lazım.’’ ifadelerini kullandı.

'KAPASİTEYİ DAĞITMAK LAZIM'

Söz konusu kapasitenin Türkiye’ye homojen bir şekilde dağıtılması gerektiğine dikkat çeken Karaer, ‘’Sayın bakan Almanya pazarı ile ilgili bir hedef koydu. Almanya’daki tur operatörleri ile oturup konuştuğunuzda Türkiye deyince akıllarına bir tek Antalya’nın geldiğini görüyorsunuz. Tamamen Antalya endeksliler. Bu kapasiteyi Bodrum’a, Çeşme'ye, Kuşadası’na, Marmaris’e ... yayabilirsek, hem para kazanır hem de sayısal hedeflere ulaşabiliriz. Ama buna dönük bir çalışma yok. Şu anda can havliyle iyi bir sezonda skor yapmaya çalışıyoruz. Biz para kazanarak satmak istiyoruz. Zaten Bakan Bey de sayılardan ziyade ciroya ve kişi başı gelire bakılması gerektiğini söylüyor. Sayıyı yakalayacağız diye fiyatı aşağıya çekmemek lazım.’’ diye konuştu.

‘KAPASİTE SIKINTISI DEĞİL AMA ALTYAPI SIKINTISI YAŞANABİLİR’

Karaer, Germanina’nın iflasıyla birlikte Almanya’da koltuk arzı sıkıntısının yaşanıp yaşanmayacağı şeklindeki sorumuza ise, ‘’Almanya’da koltuk arzı konusunda sıkıntı yaşanmayacak ama havalimanlarında altyapı ve slot problemleri baş gösterebilir. Nitekim tur operatörü olarak yoğun konsantre olduğumuz Hollanda’nın Amsterdam Havalimanı’nda biz son 3 yıldır slot problemi yaşıyoruz. Amsterdam’da büyüyemiyoruz, işi geliştiremiyoruz, kapasiteyi arttıramıyoruz. Biz de iki uçak kapasitesini Maastricht Havalimanı’na çevirdik. Havalimanlarında benzer problemler yaşanabiliyor. Mesela geçen yıl Almanya havalimanlarında uçaklara bavul atacak işçi bulunamıyordu. Bu yıl da benzer sorunlar yaşanabilir’’ dedi.

‘ALMANYA'YA 2 MİLYON KOLTUK ARZ ETTİK’

2019 sezonunda Almanya seyahat pazarının nasıl olacağıyla ilgili de değerlendirme yapan Yıldıra Karaer, ‘’Almanya pazarı, 3 milyonu Antalya'ya olmak üzere, Türkiye'ye 3,5 milyon paket tur yolcusu gönderiyordu. Bu sayı iyimser bir bakış açısıyla 2019 yılında 4 milyonu bulabilir diye düşünüyorum. Air Berlin’in ardından Germania’nın da iflasıyla birlikte doğan boşluğu doldurmak için biz elimizdeki imkanlar dahilinde uçaklarımızı bazı Alman havameydanlarına yönlendirerek Almanya pazarına yeni koltuk arzında bulunduk. Corendon Hava Yolları olarak Almanya pazarına toplamda 2 milyon koltuk arzında bulunduk. Bunun içinde Antalya uçuşları da var, Girit uçuşları da. Hedefimiz para kazanarak bu kapasiteyi doldurmak.’’ şeklinde konuştu.

‘DOĞRU YATIRIMI VE FİNANSMASNI BULURSAK...’

Corendon Grubu’nun otel yatırımları ile ilgili de bilgi veren Karaer, ‘’İmkanını ve finansmanını bulabilirsek fırsatları değerlendirmeyi isteriz. Yaşanan krizlerden dolayı zaman zaman otel yatırımları anlamında duraklıyoruz ama bir yandan yurt dışında da yatırımlarımız devam ediyor. Dediğim gibi, uygun yatırımlar bulur finansmanını da yaratabilirsek yeni yatırımlar yapmak isteriz.’’ dedi.

banner109
banner111
banner239
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.