banner127

MOĞOLİSTAN İZLENİMLERİ-1

Adnan Altaylı

Okunma 20 Eylül 2022, 12:14

23 Haziran-7 Temmuz 2022 tarihleri arasında ikinci kez Moğolistan'da bulundum. Döndükten sonra yaptığım yurt içi seyahatler nedeniyle Moğolistan ile ilgili izlenimlerimi yazmakta geç kaldım.
Moğolistan ile Türkiye arasında THY ve MİAT Airlines uçuyor. Her iki şirketin de haftada bir gün gidiş ve dönüş seferleri mevcut. Uçuş gidiş ve dönüşe göre sekiz dokuz saat sürüyor.
23 Haziran 2022 günü Istanbul Havaalaında başlayan Moğolistan uçuşu ertesi gün sabaha karşı 03.00'de başkent Ulanbatur'daki Cengiz Han Uluslararası Havaalanı'nda sona eriyor. (Chinggis Khaan İnternational Airport). Yeni yapılan havaalanının şehre uzaklığı yaklaşık 65 km.. Havaalanında ilk Moğolistan seyahatimde tanıştığım Ogie Odgerel tarafından karşılanmak ayrı bir güzellikti..
Moğolistan'a bu sefer seyahatimin amacı Moğolistan'ın tek Kazak ili olan Bayan Ölgi ili sınırları içinde yer alan Altay Tavan Bogd (Altayın Beş Azizi) Ulusal Parkına gitmek ve Moğol Altay Dağlarında yer alan ve Moğol halkınca kutsal sayılan beş zirveyi ve bu dağları da içine alan milli parkı ziyaret etmekti.
Bunun için yapılması gereken iş;  bir iç hat uçuşu ile Bayan Ölgii ilinin merkezi Ölgii şehrine uçmaktı..
Moğolistan'da iç hatlarda her yere her gün uçuş olmadığından Ölgii'ye yapacağım uçuş gününe kadar Ulanbatur'da üç gün beklemek durumunda kaldım.
27 Haziran 2022 gününde 14.30'da olan uçuşum için Ögie havaalanına bıraktığında Ogii uçuşunun ertesi sabah 04.00'a ertelendiğini öğrendim.. Havaalanında tanıştığım ve çocukları İTÜ'den mezun bir aile tarafından evlerine davet edilmek suretiyle uçuş saatine kadar havaalanında kalmaktan kurtulmuş oldum. (Burada bu aileye evlerinde beni ağırladıkları, dinlenmemi sağladıkları, karnımı doyurdukları için en içten samimi duygularımla teşekkür ediyorum.)
Moğolistan'da iç hat uçuşları hakkında şunu öğrendim ki; uçuşunuzla ilgili saat ve gün her an değişebiliyor.
Yurt dışından gelip iç hat bağlantılı uçacak  çok sayıda yabancı insan (turist) varsa iç hat uçuşun saat ve günleri ertelenebiliyor veya uçuş noktanız değiştiriliyor.
Gelen bir mesajla uçuşun aynı gün 23.30'a alındığı bildirildiğinden tekrar gittiğimiz havaalanndan nihayet gece 23.30'da havalanabildik.  Olgii'ye inecekken Hovd Havaalanına inmek ve oradan da dört saat süren otobüs yolculuğu yapmak suretiyle nihayet sabah 06.30 civarında Ölgii'ye ulaştık ve rehberim Sophia ve şoförümüz Tulugen ile buluşabildik..
Burada şunu da öğenmiş oldum ki, bir noktaya uçmak isterken kendinizi bir anda başka bir havaalanına inmiş ve sizi gitmek istediğiniz yere götürecek otobüste bulabilirsiniz.
Sophia'nın isteği üzerine Makhsum Hotel'deki kısa bir dinlenmeden sonra saat 10.00'da otelin önünde tekrar buluştuk ve Tulugen'in kullandığı Rus malı UAZ marka araçla Altay Tavan Bogd National Park seyahatine başladık...
İstanbul'da üniversitede iki sene okuyan sonra üniversiteyi Kazakistan'da bitiren Tulugen'e seyahatimiz ne kadar sürecek soruma verdiği ''8 saat'' cevabıyla aslında ilk şaşkınlığı  yaşadım sayılır...
Ölgii-Kazakistan karayolunda bir kaç kilometre gittikten sonra Tulugen'in aracı yoldan çıkarıp daha önce giden bir başka aracın tekerlek izlerine doğru sürünce sekiz saat sürecek seyahatin tekerlek izlerini takip ederek süreceğini görüp ikinci şaşkınlığım için fazla beklememe gerek olmadığını anladım. DEVAMI HAFTAYA

banner128
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.